söndag 8 augusti 2010

Ingen kamera i baksätet!!!!!!!

Igår var det då dags för min man att testa sin nya kompakt kamera .. han har nu köpt en Nikon P 100 med 26 optisk zoom och ville se hur det skulle kunde gå att fota med den ute på segerstad.
Glad i hågen åkte vi iväg..det såg ut att bli lite lätt regn men det såg klart ut bakom det. så vi ville i alla fall åka ut istället för att bara sitta hemma.
----
Vi kom till segerstad och på vägen  bredvid oss såg vi en jätte fin råbock...
Denna bild har jag tagit...... och min kära make fick ingen bild på den..varför ? tja... kameran låg i en väska i baksätet på bilen. Man får väl skylla detta på nybörjarfel ..  otur.. eller ovana ;)
Så nästa gång vi åker iväg tror jag nog att han har sin kamera i knät;) eller något sånt .....
----
Det är inte bara älg och rådjur som man kan se där .. man kan även se lite mer vanliga saker som hör till det lantliga livet :)

Som denna lilla nyfikna gris som kom springande till oss så fort vi stannade bilen :)
---
Sen tittade jag upp mot himlen och det såg inte så bra ut.
Det var väldigt mörka moln som kom fram i horisonten och det började att blåsa..... vilket vi tyckte var bra för då skulle det ju inte kunde bli någon dimma över alla de gärden som det stod vilt på ..då kanske man kunde få se dom klart och inte i ett stort dimm moln ..som man gjorde under fredagen. För då var det tätt dimma .. ... Jag sa till maken .   att om man inte visste bättre kunde man tro att de två buskar längre bort var älgar i denna dimma.......Det visade sig....det var två älgar....hm..

15 kommentarer:

  1. Ja en lærer det veldig fort at kameraet må være med hele tiden. Flotte bilder og en nydelig gris da.

    SvaraRadera
  2. Så pigga Du och Din man är på att fota.Min X-man har inte gått ut på 10 veckor sen han rasa i golvet och bröt lårbenet.Han skulle ju ge mig en kamera, o.på den vägen är det.Jag överlåter fotograferandet till Dig o.alla andra.Många vill jag ska ha bilder i min blogg, går inte att få in privata, har försökt,det blir att gå till mobilbloggen, där finns dom.

    Det enda vilda jag ser och såg är änder,gräsänder, fem ungar i en hög medan Mamma and vakade.Inte ens en liten gris lär jag få se.Annat än på bild. Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Vad kul att maken har köpt en kamera också, nu kan ni dela intresset. Dessutom får han ju lära av dej, att hålla sig alert :-)!
    Vilken fin bild på råbocken.

    Vi hade superkul på Urkult.
    Ha det så gott. Kram Lissen

    SvaraRadera
  4. Trevligt ni delar på samma intresse nu då Mimmi.. men hade inte du en Nikon P100 CoolPix innan.. visst hade du?
    Råbocken, vilken stilig karl:)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Japp det är Linus :)

    hehe aj aj , men han kan ju ändå inte fota samtidigt som han kör bilen vetdu ;)
    det var riktigt bra bilder.
    hehe ja bra att bryta av alla älg och rådjurs bilder med en gris hahaha :D

    SvaraRadera
  6. Gillar den sista bilden med den svarta himlen! :) Och gissa vem som sett älg idag..? ;) Kram!!

    SvaraRadera
  7. va fina bilder han tagit,läcker den bilden med molnen,ha en goo kväll

    SvaraRadera
  8. Fina bilder.Ja, det gäller att vara alert och ha kameran till hands. Men ibland glömmer man den...
    Ha en fin vecka/Maria

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert ljus du fått i sista bilden :) och grisarna är så fina - hoppas de har rymt till jul ;)
    kram

    SvaraRadera
  10. hih söt gris=)
    jodå har gått bra med huvudet;)nu film sen sova .kram!!

    SvaraRadera
  11. Ja men du...nu har väl lärt dig att alltid ha kameran tillhands då :)du har en väldigt skarp blick Mimmi...du ser det ingen annan ser..och visar bilder som man smälter av..lille griseknoen är bara föööör söt..

    SvaraRadera
  12. plåta gris...trodde först det var ett vildsvin.
    Hjorten blev ju riktigt bra :)

    SvaraRadera
  13. Vad fin grisen blev - jättehärligt ljus i det fotot. :-)

    Åker jag bil eller knatar omkring här hemma så har jag i stort sett alltid kameran skjutklar på en (eller två, eller möjligen tre då...) sekunder. :-) Lite jobbigare när jag är i stan eller så, för då vill jag gärna gömma kameran i väskan mellan avtrycken... Dumt, för då missar jag en hel del fina motiv just på grund av att jag inte hinner få fram kameran + sätta igång den tillräckligt snabbt.

    Hoppas din man är nöjd med sina kamera- och kameratillbehörsköp!? :-)

    SvaraRadera
  14. Hehe, ja hvem har ikke gått i den fellen og hatt kamera der det ikke skal være. Ingen god følelse, men man lærer av det :) Fine bilder av dyra og et lekkert bilde av naturen med den mørke himmelen.

    SvaraRadera