lördag 12 februari 2011

Alla får plats..

I mitt träd : )

och alla sitter i lugn och ro och äter

1

som ni kan se så äter båda ekorren ..Hackspetten och de små fåglar tillsammans : )

Detta inlägg sitter jag och gör på fredagskvällen och ställer in att det skall lägga upp dagen efter..vid ett speciellt tidpunkt.. och jag misstänker .. att då liggar jag nog kvar under mitt varma täcke…..eller det kan faktiskt vara så att jag också är uppe..men då sitter jag vid fönstret  och tittar ut ..med kaffe och kamera bredvid mig ; )

4

Igår  eftermiddags när solen hastigt och lustigt kom fram såg det först ut så här ..molnen skingrade sig …. snabbt

För efter 5 minuter

5

såg det ut så här ..en klarblå himmel…men det var inte så gott som det såg ut att vara ute .. för det blåste ganska kraftigt och det var nästan 7 minus då ..men det visste jag inte när jag gick ut .. för jag hade så bråttom  att jag inte kollade på termometern innan  jag rusade ut i solen : )

Idag skall vi också få strålande sol  och vad jag såg skulle det inte blåsa lika mycket .. så man får se vad dagen kan bjuda på : )

10 kommentarer:

  1. Vilken idyll du har utan för ditt fönster! :-)

    Tittar jag ut genom mitt närmaste fönster nu, så ser jag en alldeles klarblå himmel och ett gäng granar och tallar som solen lyser vackert på. Det är lite för kallt ännu för att gå ut, men lite längre fram på dagen så!! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild på hur lätt det kan vara att samsas om man har något gemensamt trots olikheter. Jag gissar att hungern förenar dem. Bra fångat!
    Här i Blekinge har vi strålande sol och -7 idag, en härlig vinterdag trots att vi senasre tiden varit mer inriktade på vår. men den kommer när den kommer.

    SvaraRadera
  3. Vet du hva;..i dag sto jeg opp til knallblå himmel,..og så tittet jeg på gradestokken;..
    -31!!!...

    Koselig å se fuglene og ekornet kose seg med alt det gode du har hengt opp til dem;..solsikke, nøtter, epler, talg og....kaffe ;)

    SvaraRadera
  4. Det är väääldigt soligt och hela 0,1 plusgrader. I solen :D Jag gissar att du kommer att gå ut lite idag. och det ska jag med! :P

    SvaraRadera
  5. haha va härligt att alla sitter där o äter :)

    SvaraRadera
  6. Strålande sol idag...och du...vilket bra tips med att lägga in inlägg dagen före till dagen efter...mitt inlägg idag/imorse la jag in igår kväll och satte tiden på halvåtta i morse...perfekt...visste inte att man kunde göra så...kul med djurpark på tomten!! ;-) :-)
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Steffe

    SvaraRadera
  7. HÄRLIGT ME BLÅ HIMMEL!
    nyss gått nere vid siljan,på wasamonumentet å sånt..fotat jag med=)smygfota gubben med;)
    kram ha en fin kväll!!

    SvaraRadera
  8. Fantastisk flott at alle får plass!
    Her har vi blå himmel, sol og - 18!
    Det kjennes litt kaldt ut...
    Ha en fin lørdagskveld!

    SvaraRadera
  9. Du har rätt bra med vinter hos dig med ser jag, stora drivor.
    Men utanför ditt fönster har du många gäster som samsas om maten. Härligt.

    Hoppas att du får en finfin lördagkväll.

    SvaraRadera
  10. Hehe...sånn ble de X antall første mine også :)..fant ut at jeg måtte arbeide inn bevegelsen først, og så trykke på utløseren mens jeg hadde bevegelsen i gang...lykke til! Du klarer det helt sikkert etter hvert...:)

    SvaraRadera