måndag 7 februari 2011

En frostig promenad

Det var ingen sol .. man har blivit lite bortskämd med det ett tag nu ..men det var ändå inte så kallt ute….om man klär sig ordentligt : )

Idag fick min Canon 550 följa med på promenaden…man är lite handikappat med ett objektiv på 18/55 när man är van vid ett på 18/250… men jag ville ju inte att den skulle känna sig utanför allt för mycket .. så idag .. var den den som var med på promenaden.

IMG_2654

Då vi inte hade sol och det var lite minus ute  då blev det frost på allt.. så det var de motiv jag siktade mig in på idag : )

IMG_2670

Och till närbilder   var min Canon 550 väldig bra med det objektivet på ..faktiskt.. så det kunde jag inte klaga på.

IMG_2619

Lite överexponering..men det gjorde inget  för det passade in på bilden tyckte jag : )

IMG_2674

Som tur var .. så kom det inga djur som jag hade behövt ett annat objektiv till för att fota …men jag hade min lilla kamera i väskan också  och den hade 12 optisk zoom  ifall det hade dykt upp något oväntat : )

Idag var jag ute ensam på min promenad

Maken tog en lite snabbare promenad idag för sig själv : )

Så alla dessa bilder är fotat med Canon 550 och jag hade bländaren på 7.1 och iso på 200

och programmet A

16 kommentarer:

  1. fint=)
    nu vill jag ha sol!!så trist väder nu.kram

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder fra dagens tur, og den furuhekken var stilig! Ikke sett maken til den nei, og det er da virkelig furu?

    SvaraRadera
  3. Dejlige billeder - ja, overeksponeringen er fin til det billede.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Fniss...det låter som när vi (maken o jag) är på prommis, han är hästlängder före mig och har tidvis tråkigt när fotostoppen kallar ideligen ;)
    Vackert från din dag!

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Trevliga vackra bilder från dig idag frost är vackert så är också isdroppar se på bloggen Alfheim finns i min blogglista hon finns någonstans här i mina trakter på finska sidan hon har mycket fina bilder ,också ska vi väl säga.Gjorde om min blogg igår kanske du sett kom just underfund med att du har samma mall,kramis Nette

    SvaraRadera
  6. Ja, nu snöar det :( sån tur att du hann gå ut lite på dagen! Det är tjusigt med frost faktiskt :) (om jag går med T på promenader är det ingen idé att ha nån kamera med, har inte en chans att stanna då ;)

    SvaraRadera
  7. Nydelige bilder Mimmi.
    Her har det vært sol i dag, så det ble en promenad ved sjøen. Gjør godt for både kropp og sjel:)
    Ha en fin kveld:)
    Klmmer herfra:)

    SvaraRadera
  8. Så kul att testa nya leksaken :) den ser ut att vara helt galet bra..

    SvaraRadera
  9. Det är så otroligt vackert med frostiga bilder och det kunde du ju förmedla här! :)
    Här har det bara varit grått, grått och så lite regn, med andra ord supertrist!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Så mange flotte bilder du fikk fra turen. Likte godt det siste bildet, ser ut som det ønsker deg velkommen. Nydelig. Ha en god kveld.

    SvaraRadera
  11. Flotte iskrystaller du har fanget her i denne serien!
    Hos oss er det mildvær og snøslaps!
    Ønsker deg en fin mandagskveld!

    SvaraRadera
  12. guuu vilka vackra bilder du tör,blä snö igen :(

    SvaraRadera
  13. Fine fotos fra dine turer igjen ;)

    SvaraRadera
  14. Hej igen!
    Jaså, snöar det hos dig igen! Ja, suck, än är det inte vår nej!
    De har utfärdat klass 2-varning för storm här inatt, men än tycker jag inte att det blåser något nämnvärt! Kan ju hoppas att den missar oss!
    Ingen inspiration idag och imorgon blir det tandhygienistbesök mm.
    Godnatt Mimmi!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Hej min goda bloggvän!
    Tack för dina omtänksamma rader!
    Lite på sparlåga och sj.ledig, men det ordnar sig!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  16. Ser ut som en härlig promenad. Fint med rimfrosten. Här blåser det stormvindar just nu så jag stannar helst inne/Kram

    SvaraRadera