söndag 20 februari 2011

Nordpolen. och.ny blogg design

I ren protest mot vintern har jag nu bytt blogg design
Idag åkte vi till skutberget..ett ställe där folk åker och badar….på sommaren vill säga .. för just nu är det ju 
lite svårt ..även för de som badar på vintern.

skutberget
sol var det ..med lite dis i luften och som vanligt så skulle ju solen värme lite …trodde jag ..men det gjorde den inte idag ..det var så himla kallt i luften och det var så mycket vit ÖVERALLT
nordpol
ett tag trodde jag att man var på nordpolen ..men då kom jag ju på att där har jag aldrig varit  så jag hade inget att sammanlikna med
Och inte tänker jag åka ditt heller ..det är en sak som är säkert.
hamm
Här var det en som också hade tröttnat på all is och snö och försökte ta bort den … Jag tror han kan ge upp .. för innan han är klar med det .. så har nu nog naturen själv fixat det : )
ekis
Och ekorren .den gillar den hemlagade maten .. och just nu håller jag på att göra i ordning mer –men denna gång har vi köpt Ister i stället för kokosfett .. får se om de gillar det lika mycket.
DSC00033
Och så hittade Kajan hit också … vilket inte är så populärt … men jag hann ta några bilder innan maken jagade bort den : )
Nu tillbaka till köket och göra mat till fåglar och ekorrar och andra smådjur : )

12 kommentarer:

  1. Men kajor är ju också mänskor...eeehh...fåglar menar jag ;) Ister luktar ju inte så...gott...men dina vänner gillar säkert det sen! Och så får vi hoppas att den där gubben med yxan inte håller på att klubba ihjäl en säl...eller en isbjörn...man vet aldrig! ;)

    SvaraRadera
  2. Han med yxan har nog jobb,här har vi nästan värme grader -7 nu ingen sol idag.Kajor får gärna dra dit pepparn växer,kan inta förstå varför en sådan fågel är fridlyst som det finns tusental av o blir bara mera,ha en fin söndagskväll,Nette

    SvaraRadera
  3. Fine bilder Mimmi, og ut i fra bildene, ser det ut til at det er mye vinter igjen hos dere.
    Her er det 2 minusgrader i dag, så det er slett ikke så ille, og vinden er borte.
    Ha ei fin uke:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  4. Hej-Hej! :-)

    Fina foton du bjuder på - som vanligt!

    Och nu har jag hittat in igen! :-D Det har varit så fint väder hela helgen, så jag har faktiskt mest varit ute. Macrofotat en hel del. :-) Inte för att det var så många foton som blev bra, men det var kul som omväxling till allt telefoto som blivit under vintern. (Och nu när man har en ny jacka, så kan man ju vältra sej lite (mycket!) mer på marken i den gamla! ;-) Fniss!)

    Ha en skön kväll!! :-D

    SvaraRadera
  5. Flotte bilder. Og ja, det kunne helt sikkert ha vært Nordpolen! Nokså hvitt ja! Ha en flott kveld og en fin ukestart!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Underbart vackert med vyer från nordpolen...fniss
    men mannen med yxan verkar jobba emot naturkrafterna för tillfället ;)

    Vårligt och vackert på din "nya" sida!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  7. det är så härligt att gå där ute på Skutis och strosa och kolla på folk,
    vackra bilder å din Kurre han kommer tillbaka va roligt,
    ha en ny toppenvecka

    SvaraRadera
  8. Cool design Mimmi...sandstrand och havets brus :)

    Mmmm...du det är kallt och nu räcker det..men en vecka till får vi stå ut...sedan kommer värmen
    lilla kajan ser trevlig ut tycker jag :)

    SvaraRadera
  9. nej då, jag är inte sjuk. Om man inte kan kalla vinter tristess för en sjukdom. Vill du se fåglar får du hoppa till CR bird bloggen. Svenska fåglar finns bara som talgoxe och blåmes. :( Sedan har jag skrivit lite på resebloggen också. Jag har drösvis med fåglar som inte är artbestämda så det kommer att ta lång tid. Sedan bytte jag ju photobloggen också. Men det såg du ju.
    Jag har knappt plåtat något sedan jag kom hem. Jag vägrar plåta mer snö och is. Vill bara inte. :( Men jag har ju sommarbilder att ta till för en lång tid framöver. Det blir mycket Costa Rica, bara jag hittar dom bland alla 5000 bilderna. PUH!

    SvaraRadera
  10. En liten kveldshilsen. På skuteberget har jeg vært mange ganger og bodd i telt, men det begynner å bli noen år siden. Faktisk mange år siden jeg var i Karlstad også. Måtte bla tilbake i fotoalbumet og fant siste turen i 2001.

    SvaraRadera
  11. Fin bloggdesign !
    och fina foton som vanligt
    Nä...nog inte har man någon större lust att åka till nordpolen ;-)
    vintern vi har räcker gott ;-)
    Mysiga foton på ekorren och Kajan.
    kram

    SvaraRadera
  12. Vilket bestyr du har med matlagning åt småliven :) Han med hackan - det var ju en rolig bild och för att inte tala om texten till :D
    Sköt om dig Mimmi!
    kram

    SvaraRadera