lördag 5 februari 2011

Ingen mjölk idag

Det fick jag reda på när vi var en tur till Mariebergskogen idag..de hade ställt in leveransen sa de

DSC08128

Deras ursäkt till detta var att SMHI hade sagt att det skulle bli storm ..så de hade redan gjort upp igår att de inte skulle lämna mjölk idag.. nu blev det ju ingen storm  idag ..men  men  ett avtal var ju ett avtal sa denna talesman till mig.

------

DSC08182

Denna Nötskrika … trodde den verkligen att den skulle kunde gömma sig för mig !!!

Solen kom fram också och det var så underbart härligt ute ..det kom en massa folk och alla hade ett stort smil om munnen .. ja vi också förstås : )

DSC08166

Min dotter (Inanna) och barnbarnet var med idag på foto promenaden .. och ja .. man ser ju vem hon brås på … helt klart : )

DSC08200

Ja .. jag vet .. det fattas något på denna bild ..men denna gång  vända jag mig om och tog bilden bakifrån  så jag kunde få en bild där man inte ser maken gå långt före mig ; )

14 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att SMHI har fel ibland även om det innebär att man inte får nån mjölk ;)

    SvaraRadera
  2. Ja se her du!! ;) En flott promenad, ser jeg, og du får så skarpe bilder!! Oj for en fet ku, den skulle ha vært på Grøntfor, hehe! Nøtteskrika, så nydelig, det er ikke i min nærhet hvor jeg bor, vet jeg.. iallefall har ikke jeg sett den.. den er bare såå vakker! Stilig bilde av de to i speilet! Og hvilken linje i det siste bilde, stilig! Så gøy det må være å gå langs den!! :)

    Klem! :)

    SvaraRadera
  3. Hade mannen inte fått mjölk när han inte syns i bild,Har funderat på en sak ,när du fotat fåglar här du lugnande medel i maten så dom håller sig stilla när du knäpper ,förvår fåglar sitter inte stilla alls,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åter en härlig med kameran ser jag och fotointresset lever vidare :)

    Lite synd om kossan som inte får leverera mjölk i vanlig ordning, men hon ser välmående ut, trots allt!

    Här är det grått och mulet i vanlig ordning!!

    Trevlig kväll!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. Det borde ju nötskrikan veta att en fågel inte kan gömma sig för dig!

    SvaraRadera
  6. Hi hi du är rolig du ingen mjölk..

    Så fina ni är med kamerorna i högsta beredskap o allt..likadana jackor med tror jag..

    Goa bilder Mimmi..du levererar alltid så fina bilder..

    SvaraRadera
  7. Här har korna levererat mjölk trotts att det blåst bra i träa idag :)
    Tji fick Nötskrikan som trodde han kunde gömma sig från dig ;-)
    Syns ju att hon brås på dig din dotter :)
    Min "gubbe" vägrar gå en meter med mig om kameran är med , för ska man promenera så ska man promenera o inte hålla på o fota HELA tiden :)
    Tackar för kommentaren hos mig !
    Javisst har han fina blå ögon min Kjelle Bus :)

    SvaraRadera
  8. Godmorgon! Det där med stormvarningar, det stämmer väldigt sällan. Vi i Göteborg var oxå förberedda på stormstyrkor. Visst blåste det, men inte som den gången när Gudrun blåste över oss. Jag jämför hela tiden alla stormar med henne. Vilken härlig bild den där ni syns i spegeln!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder som vanligt. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  10. va söt nötskrika=)ser ut som den vilar lite=)
    ha en fin söndag

    SvaraRadera
  11. hur ofta brukar smhi ha rätt ;) haha.. Knasigt att dem gör så!

    SvaraRadera
  12. Hahaha...ser lite tomt ut utan din gubbe där framför! ;-)
    Häftig spegelbild!!

    Steffe

    SvaraRadera
  13. Va, jag trodde jag varit här, för jag minns kon.Måste blivit avbruten för det andra har jag inte sett.Då har väl maken fotat den bilden Du och Dottern är med på.

    Trodde det var ett förstoringsglas.Inte en spegel, som någon skrev.
    Är nog trött idag.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  14. Nötskrika och Törnskata, är det samma fågel ??

    SvaraRadera