torsdag 17 februari 2011

Dagens promenad

Den blev inte lång : )

först ut och fylla på med mat i dungen ..sen iväg och köpa en ny dator stol ..hem ..sen ut med kameran

Det gick bra de första 300 meter..sen kröp det råa innanför kläderna…men ibland så försvinner ju det efter man har gått en stund.. så det gjorde det väl idag också

PYTTSAN

Det blev mer kallt .. för nu var det ingen lä där jag gick

DSC09972 

så här ser det ut hos oss idag ..mycket snö .. mulet .. blåsigt ..rått ..det är inte så många minus grader .men jag föredrar nog 10 minus och sol än detta : )

Då min promenad inte blev så lång och jag inte hade kraft ..eller ork att ta fram kameran ur väskan blev det inte så många bilder idag.. vilket kan vara bra .. för då är det inte lika många som skall redigeras : )

Jag kollade lite i arkivet och hittade några bilder som jag tog i början av april förre året.

h

Denna bild tog jag genom fönstret på bussen.. jag hade varit nere i stan för att se om man kunde hitta lite fler vår tecken den dagen : )

g

Denna bild är fotat genom fönstret på bilen .. vi var ute och åkte runt lite .. vad vi skulle  och vart …det har jag glömt bort : )

Men det gick fort  att se gräsmattor förre året ..alla snö försvann på 2 veckor … cirka  och vi hade då lika mycket snö som vi har nu .. så det finns hopp : )

DSC09910

Hur de kan gå med högklackat .. fattar jag inte .. jag kan inte ens gå med sånt på ett snöfritt underlag .. Men det är klart .det är ju väldigt vasst där  på hälen  så det kanske blir som en dubb  :)

Som nästan alla vet .. så är jag ju ingen morgon människa precis … även när jag jobbade dagen och gick upp halv fem på morgonen  så somnade jag ändå inte innan halv 1 på natten…men nu

Nu går jag upp frivilligt…..och varför det .. jag tror inte ens att jag behöver skriva svaret : )

DSC09938

För självklart är det min lilla ekorre som ställer till det så ..denna bild är fotat 3 minuter över 8 i morse… och då jag inte har haft en bild på en ekorre på … en dag? eller så .. då är det väl dags att lägga upp en nu … annars kan man ju tro att det är fel blogg man har hamnat på : )

12 kommentarer:

  1. Hej vännen..tack för puffandet under bloggvilan..det var bara ett måste att låta bli..men visst har jag hållit koll på dej och ekorren..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. En morgonpigg kurre! Kanske den vill ha kaffe också? ;) Och snart en dag mindre i denna vinter...hua. April ser härligt ut! Ingen snö..

    SvaraRadera
  3. Ooo.. så mycket fina bilder!!
    visst är det kämpigt med sådana klackar på skorna nu för tiden? fattar inte hur jag orkade förr? Vilken sööting till ekorre!!
    önskar er här nu en fin helg från Kristina

    SvaraRadera
  4. skulle ej våga ha klackar nu =)
    idag har man varit jättetrött..men sov ej så mycket.mysigt du får se ekorrar så ofta=)

    SvaraRadera
  5. Ser att du som jag längtar bort idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Store snøforskjeller hos deg, ser jeg!
    Ønsker deg en fortsatt flott kveld!

    SvaraRadera
  7. å våååår längtar tills det är barmark,fast vi ska fuska om 11dagar då sak vi till Spanien:)
    underbara bilder,
    ha en goo fredag imorrn

    SvaraRadera
  8. hihi;)
    ja den är fin är en bit av ett vattenfall vid styggforsen=)ska dit i sommar igen fota lite=)

    SvaraRadera
  9. http://www.styggforsen.se
    härifrån är bilden.kram

    SvaraRadera
  10. Hei Mimmi,
    du skriver så "roligt", så her sitter jeg og leser og ler:)
    ..men du verden så mye snø dere har. Krysser fingre for at dere får mildere vær og sol snart:)
    Skjønner godt at du står opp tidlig for å ta bilder av det søte ekornet.
    Har ikke blitt noen tur her i dag, men får se hva det blir til i løpet av helgen.
    Ha en fin kveld:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  11. Hi , Hi ja visst hade man trott att man hamnat på fel blogg om inte Kurre var med på bild :)
    Men hu med snö ni har !
    Vågar man skriva att det är snöfritt här nere ?!

    SvaraRadera
  12. Oj, så mycket snö! Men ni fick ju en hel del förra veckan, vill jag minnas. Renoch vit är den iallafall - och det är vackert, även om man väl hade tyckt att en mark täckt av vita vitsippor vore ungefär femtielvatusen gånger vackrare... <:-) Men den tiden kommer ju den också - i april eller maj eller så. (Är inte mars en ganska onödig månad, förresten??? Kan vi inte bara få hoppa över den - åtminstone i år???)

    Jag steg upp vid sju idag, och det första jag gjorde var att kolla ut genom fönstret för att se om min ekorre har lika tidiga morgonvanor som din. Det var lite för skumt för att kunna se ordentligt, men jag tror inte den var där. Men eftersom jag sällan ser den på dagarna nu och någon äter upp maten jag lägger ut, så antar jag att den ändå kommer tidigt. Kanske ännu tidigare än sju?

    Trevlig fredag! :-)

    SvaraRadera