söndag 6 februari 2011

Svårt att komma iväg på promenad

Det blev det idag … klockan 11  hade man packat ner kameran i väskan och började göra sig i ordning för en promenad… först så måste man ju se till att lämna kaffet som man hade druckit under förmiddagen… när jag satt där   ropade maken….ekorren är här..igen..

upp… ner i väskan och hämta kameran

DSC08274

Han var väldig lugn denna ekorre.. han satt nästan hela tiden på backen och åt solros frö  och tittade inte alls åt det som vi hade i trädet…efter att ha ätit i lugn och ro i cirka 30 minuter  gick den hem..tror jag i alla fall.

Så ner med kameran i väskan igen.. och på med kängor….

Då ropade maken…igen… ekorren är här..men va fa…. den var ju nyss här !  hade den glömt något eller !

DSC08341

Men sen såg vi ..detta var en annan ekorre ..det var den som hade varit här förut och smakat på allt som var i trädet ..denna var det full fart på ..den kunde inte sitta stilla som den andra ..  den skulle runt och testa på allt den såg… efter 30 minuter kilade denna också iväg.

Nu slängde man ner kameran i väskan .. på med jackan .. fort som attan….. sen ut …. utan att titta bakåt…..

-----

Så nu kom vi till slut ut och kunde gå på en härlig promenad

DSC08227

Glömde att tala om …. vid tio tiden .. såg det ut så här på vår termometer…men den sitter ju precis i solen ..men ändå ..det var just därför man ville gå ut när man såg detta ..men riktigt så varmt ..det var det ju inte … ta bort 20 grader .. så stämmer det nog..för så fort den hamnade i skuggan .. då blev det strax lite kallare….

DSC08396

Det var många som njöt av det fina väder idag .. ja .. till och med de som lever av snö och is..såg ut att trivas  för de stack ut huvudet ganska mycket för att njuta av den lilla sol som kom fram ibland …

DSC08367

Här väntar jag på att snön skall försvinna för gott .. för finns det många fina blommor och fjärilar ..och humlor … och bin ..och…. ja jag kan skriva länge om vad som man kan hitta här när det blir vår och sommar Ler

DSC08388

Tja… ingen text behövs ju här…

Men jag kan tala om .. att just då .. bestämde jag mig för att vända och gå tillbaka igen ;)

17 kommentarer:

  1. Hej!
    Fniss...vilken söt gäst och naturligtvis kan man inte dra iväg om man får fint besök ;)
    Vårväder, jag blundar?!!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram/Bea (som har drabbats av världens flunsa)

    SvaraRadera
  2. Heisann Mimmi, for noen søte ekorn du har hatt besøk av, og været ser ikke så ille ut heller.
    Kreative bilder du har tatt synes jeg.
    Ha ei riktig fin uke:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur Du har,grannen hade sett en, så nu köpte jag jordnötter, men har inte hängt upp den än ska vänta tills nästa köldknäpp.Men jag petade hål på en stor påse vildfågelblandning och tömde ut lite i en plastpåse.vägde, och gjorde en till, det blev både billigare och lättare att bära hem.Snart är fröna slut och jag får ta mig till coop.Ser det inte ut som om den ena korren är lite havande, kanske en hona och den andra en hane.
    Du som är haj på fåglar, Rankan har haft besök av en rovfågel.En del trodde det var en falk.På minner om den som Din make fotade.Säg åt honom att fota lite.Du kan väl posera för honom

    Hihihi,fniss,fniss ögona på is-ansiktet, hur fick Du dit dem.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Är nästan lite förälskad i dina ekorrar. Sällan man ser såna där jag bor

    SvaraRadera
  5. Åå så godt solen varmet hos dere i dag! Her har det vel vært ganske så overskyet.. I natt var det veldig kaldt, helt stjerneklårt, og den bitte lite månesigden var så fin (men ingen bilder)..!

    Herlig de ekornbildene! Den ser så muskulær ut. atletisk, det ene ekornet der (bilde #2), det skyldes vel all den sunne og gode maten du gir dem.. :)

    Artig og vakker den isskulpturen med de øynene! :D

    Og maken gikk fra deg i dag, eller?? ;)

    Klemzz! :)

    SvaraRadera
  6. Mimmi vilka bilder på ekorren det är ju vär5ldsklass ju..helt bedårande söt är han..kan tro att han hittat en guldkrog där utanför ditt hus o hem.

    Hi hi är du så på efterkälken..kul kul...

    SvaraRadera
  7. så vackra bilder.
    å vilket underbart väder det va idag perfekt för promenad å fotografering,va söt ekorren är så kul att den kommer tillbaka,
    svar:det är tipsis både lördagar å söndagar,
    kram

    SvaraRadera
  8. Nu börjar jag tro på talesättet att solen alltid lyser i Karlstad! :) För i Skåne har den knappt visat sig på heeeela veckan! En liten skymt igår bara!
    Fina ekorrarna trivs tydligen väldigt bra hos dig! Och en sån söt liten madam där tittade fram ur isen! :)
    Jaså, maken gick ur din bild, här brukar jag säga till min jämt att han går in i mina bilder! :)
    Tack för din kommentar hos mig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Söööta kurre ,gick mannen efter dig hem?kramis Nette

    SvaraRadera
  10. ja tänk när d e så varmt..=)kram

    SvaraRadera
  11. Ahhh,älskar dina bilder på ekorrarna och fåglarna !
    Är det bara jag som tycker att maken ökar avståndet för varje gång han fotograferas ?

    SvaraRadera
  12. Skjønner godt at ekorn-bilder forsinker turen din!
    Flotte bilder!
    Ha en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  13. jeg blir bare i så godt humør av de ekornbildene dine :)

    SvaraRadera
  14. Ha-Ha!

    Fast jag tycker det verkar rätt okej ändå att bli sinkad på det där viset av ekorrar - det kunde ju faktiskt ha varit telefonförsäljare eller nåt liknande istället! ;-)

    Och ni kom ju ut på en till synes fin promenad sen iallafall. :-)

    Ja, måtte det snart bli temperaturer över 20 grader ute! :-D

    SvaraRadera
  15. Du tar så otroligt bra foton på ekorrarna.
    de är ju så söta djur

    Så otroligt kul du har gjort med isbiten...ögonen...
    älskar din fantasi

    och fina övriga bilder du delar med dig av
    ja, nu längtar man efter att snön ska försvinna för gott och att den ljuvliga våren ska börja
    men snart så...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så kul att ekorrarna har hittat hem till er! Och den där is-ansiktet, om den ska sola lite så händer det en olycka tror jag ;) Ha det gott!!

    SvaraRadera
  17. gullig make du har rsom säger till om ekorren :)



    svar: hahaa NEJ ;) dock så tror jaga tt bilderna inte är så roliga för alla andra att se

    SvaraRadera