tisdag 8 februari 2011

En kväll vid diskhon…..

‘igår kväll … började det snöa som attan … hur skall man vara positiv då ?

-----Det blir i alla fall ljusare ute----

kan man försöka med förstås .men jag satte mig vid diskhon och testade att fota vattendroppar med bara manuella inställningar och manuell fokus

IMG_2705

Den första här  blev ju inte som jag hade tänkt mig ..men jag tyckte den blev ganska häftig ändå : )

IMG_2753

Sen fick man in lite träffar ibland  och då var det roligt igen : )

IMG_2767

Men denna gumma .. ser inte ut att tycka det är roligt .. kanske för att hon vet att hon är borta igen “fort”

IMG_2769

Det var lättare när man använde manuella inställningar… tyckte jag …. efter ett tag … en så där 100 bilder senare : )

IMG_2780

Det blev ganska häftiga färgar när man använda cd skivor som man ställde på sidan.

IMG_2784

Och en magisk kula dök upp ..från tomma intet .. nästan..

11 kommentarer:

  1. WOW! Nå ble jeg mektig imponert!! Fantastisk fine bilder, og for noen lekre farger du fikk frem!!

    SvaraRadera
  2. Wow...f*n va häftiga bilder...helt suveräna!!
    Kul det är när man får till det!
    Grattis till kanonbilder!!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Wow bra bilder, jag är mållös.

    SvaraRadera
  4. Häftigt, men du stoppade väl inte ner cd-skivorna i diskhon? ;)
    Vilka inställningar hade du då?
    Här har det verkligen stormat i natt.. riktigt kusligt och jag har inte sovit många minuter i taget:(
    Ha de gott i snön.. jag vill inte ha hit den.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så himla tjusigt! :) Ledsen att jag råkade tala om för dig i går kväll att det snöade ;) annars hade du ju varit lyckligt ovetande om det. Nu hoppas vi det smälter bort fort! *ljust och fint*, jo, pyttsan ;)

    SvaraRadera
  6. Du är fenomenal Mimmi med kameran och vattendroppar!
    Snyggt!
    Trevlig kväll!/ Bea

    SvaraRadera
  7. Fniss...jasså, jag är avslöjad, ha ha....nej, vet du, tiden har varit lång idag och testat bildstorlekar på min sida och testade med ett "falskt inlägg" MEN jag får väl lägga ut bilderna då :)
    Tar en kaffe först!
    Hejssvejs / Bea

    SvaraRadera
  8. Mimmi vilket tålamod du har..det är helt magiska droppar du..

    SvaraRadera
  9. Ja det var lyckade bilder på dropparna mamm a:)

    SvaraRadera