tisdag 8 februari 2011

Vit och blå

Det var de färgar man vaknade upp till i morse…det hade snöat jätte mycket under natten ..men när jag slog upp mina ögon (en bra stund efter det min make hade gått upp) då såg jag att det var ju strålande sol ute… men det var nog väldigt kallt och blåsigt….men se det var det INTE

DSC08507

Denna Pilfink satt och väntade på sin tur bredvid “mat trädet”

---

OCH NU vet vi vilket kön den ena av de två ekorrar som brukar vara här har

DSC08665

Det är en Hane…..sa maken… jag tittade inte så noga ; )

hmm

men jag får tro på hans ord …eller titta lite mer noggrann själv …..

då kan man ju hoppas på att den andra är en hona : )

-----

IMG_2972

Är det detta de menar när de säger att man stryper vintern?

-----

När jag var ute på min promenad idag  kände jag hur solen värmde .. på vissa ställen var det så himla varmt att jag fick knäppa upp min jacka  och ta av mig mössa och vanter…. rena våren.

Och om ni inte tror mig helt .. så har jag bevis på att det var vår väder här ; )

IMG_2974

Men så mycket hade jag inte tagit av mig förstås Ler

8 kommentarer:

  1. Det där sista var nog att ta i ,som vi brukar säga här när det är väl mycket fina foton ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. skulle kommentera diskhon men det kom tydligen annat in emellan ,dina vattendroppar är ljuvliga o du 100 bilder rikare ,Nette

    SvaraRadera
  3. Varmt hos deg, ser jeg!
    Hyggelig ekornbilde.
    Ønsker deg en flott tirsdagskveld!

    SvaraRadera
  4. Så fin bild på pilfinken, ljust och vackert! ;) och klart den andra ekorren är en hona, det blir nog fler ekorrar sen hos dig ska du se! :)

    SvaraRadera
  5. hehe t-shirt kanske va lite lite att ha på sig..=)
    ska bli sol imorgon med=)härlig bild på Pilfinken

    SvaraRadera
  6. Så söt bild på ekorren :) ser nyfiken ut!! :)

    SvaraRadera
  7. *ha ha* är det inte typiskt karlar, att visa upp sig så där! Gäller visst både djur och människor!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. "Strøpe vinteren" bildet fikk nå meg til å flire ja..:)

    SvaraRadera