söndag 20 februari 2011

Vart är vi på väg…

Det var en bra fråga  för idag har jag ingen aning om vart man skall gå.. det är kallt .. så in i norden… men i solen blir det lite bättre.

Vi måste i väg och köpa mer Hampfrö ..det vet vi …men sen..

is

Till och med istappen tittar sig omkring ..men jag har det nog lite lättare att ta mig fram än vad den har förstås.

nj

Och denna vy .. den har jag nog minst 100 bilder på ..så nu börjar det bli lite tröttsamt att gå runt här hemma.

gub

Undrar varför denna snö gumman ser så ledsen ut ..hon borde ju le och vara glad ..det är ju perfekt väder för henne.

hj

så här mörk och arg ..kan man känna sig ibland  när man tittar på termometern och ser ut genom fönstret…. De hade sagt att det skulle komma in  mildare luft under veckan som skall komma ..men nu vet de inte om den kan trycka undan det förbaskade högtrycket som ligger fast här….Det är många som pratar om vädret och jag är inget undantag….

så nu hoppas man på att det lågtryck kan vara stärk nog att knuffa undan det högtryck…hm ..det är kanske därför snö gumman såg lite fundersam ut : )

6 kommentarer:

  1. Det här är nog glömt nästa söndag ,då ler du som en sol igen,här kommer det mera av det vit uppifrån o -8 grader det är nog inte uppiggande det heller,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Ja, snögumman är nog rädd för sydvästliga vindar! Men jag kommer att jubla...Jag går INTE ut idag har jag bestämt. Solen värmer inte upp luften så värst mycket och -10 i solen..nää inget för mig. :)

    SvaraRadera
  3. "Vi måste i väg och köpa mer Hampfrö ..det vet vi …men sen.."
    Sen skall ni gå till stället där ni matar ekorrarna,mata och fota...

    Varma hälsningar från södra Skåne,där temperaturen är c:a -4 men vi har barmark och solsken...

    SvaraRadera
  4. Snögubben liknar mest en förvånad hund.Hampfrö ratar våra småfåglar. Det duger bara med talgbollar och solrosfrö och favoriten jordnötter.Det var -10 i morse men nu är det -3,5 och solen lyser och det är barmark.Ha en bra söndag. Kram. Anita

    SvaraRadera
  5. Nästa vecka kan det bli lite varmare, ja hoppas på det i alla fall.

    Ha en varm dag

    SvaraRadera
  6. Ser ut som snögumman tittar sig i spegeln (parabolen) ooh inte är helt nöjd med vad hon ser ;) Hon vill nog ha en färgad slinga i håret :)

    Sedan ville jag ju säga att bloggen är jättefin och topploggan urläcker!

    SvaraRadera