lördag 5 februari 2011

Gråsiska….grått väder…

Det är så otroligt svårt att se skillnad på en Gråsiska och en Snösiska

DSC08051

Först kom denna och hälsade på nyss

Gråsiska ?

DSC08055

Sen kom denna

Snösiska eller också en Gråsiska.

Namnet Gråsiska passar in på dagens väder..än så länge..det visar att vi skall få sol runt ett tiden..men de hade också sagt att vi skulle få storm .. och just nu … då är det nästan vindstilla ute… så då kan man ju även bli lite tveksam till om det skall bli sol

Det blir nog en liten halkig promenad idag igen. får se om maken kan hålla sig bakom mig …vilket jag betvivlar stärkt förstås : )

12 kommentarer:

  1. Det var ju roligt att du fick Gråsiska på bild. Här är det mulet och regn i dag.

    Ha en bra lördag

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan vara vilket som, det är tydligen svårt att se skillnad på dom. Hoppas att de gör det själva bara ;)

    SvaraRadera
  3. Här år det inga gråsiskor vår slok är spetsmönstrad för tillfället,bra bilder,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. Jeg er nok ingen stor fuglekjenner, men fine bilder ble det:)
    Ser du venter på sola Mimmi. Her snør det tett akkurat nå, så det blir en innedag her i dag.
    Ha en fin lørdag:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  5. Vakkert! :) Jeg synes gråsisiken er så fin, med den lille rød flekken oppå hodet..! :) Ønsker deg en finfin promenade! Og en riktig god helg! :)

    Klemmer fra meg! :)

    SvaraRadera
  6. Tur jag inte har sett några sådana här hos mig, för då hade jag nog trott att den hade stångat pannan blodig!
    Fina bilder på fåglarna!
    Här har t o m solen tittat fram idag, men det har ju förstås blåst halv storm!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Snart kan vi vel kalle deg fugle-Mimmi ;)

    Ser at du fascineres av alle fuglene på din vei. Tror du haddet passet som fugle- og værdamen fra ditt distrikt. hehe

    God weekend til deg ;)

    SvaraRadera
  8. Hejsan Mimmi !

    Är det Din gube som hade en fotosida eller är det Fru Nilssons gube som har en. nu har jag blandat ihop Er båda.
    Kunde bara se Gråsiskan, inga andra foton kom fram.Det är så med många bloggar nu på sistone.
    Ha en fin helg !
    Kram Mi

    SvaraRadera
  9. Tror jag vet nu att det är Fru Nilssons gube som har en fotosida, är det inte så.

    SvaraRadera
  10. Så söta små fåglar
    tänk så många olika sorters fåglar det finns
    toppe-fina bilder
    ha en fin fortsatt helg
    kram

    SvaraRadera
  11. Bildene er bare bra )) !

    SvaraRadera
  12. Vilken sort det än är, så är det en himla söt fågel!! :-) Och såna har jag inte här. Tror inte jag nånsin har sett en siska!? Inte vad jag vet om iallafall.

    SvaraRadera