tisdag 15 februari 2011

Jag är trött-.-.

Det är nog många .. precis som jag som är så trött på kylan… Jag vill ha en grön gräsmatta att titta på nu  och inte en meter med snö på den…men det får nog dröja ett bra tag till innan jag får se sånt här .. har jag förstått .
Jag tänker på alla djur som är ute i naturen .. hoppas verkligen att det är många som stöd matar dom.. så de klara detta.
DSC09851
De rullar som vi har gjort är väldig populär här .. alla är på dom och äter…så nu har man gjort i ordning 14 st till.
DSC09862
Lite hjälper man i alla fall fåglar och ekorrar här..det är en liten tröst i alla fall.
Men de ekorrar som jag har matat i den så kallade dungen .. dom hade jag inte sett till på nästan en månad..men jag fortsatte ändå att gå dit med mat  som jag la i burken .. för jag hade sett att det var en massa fåglar och åt där
så idag gick jag dit igen för att fylla på den.
Och gissa om jag blev glad…..
för
IMG_3319
Vem satt där!1 ju en av de ekorrar som bor i dungen.. den satt på backen och letade efter solrosfrö som hade blivit kvar .. för burken ..den var helt tom …den hoppade upp i trädet när vi gick ner för att fylla på .
Vi gick till affären  och på tillbaka vägen satt han där och åt : )
så nu var jag extra glad över att jag hade fortsatt att fylla på maten i dungen Ler
gb
Och nu är det snart kväll …. en dag mindre till våren…när den nu har tänkt sig komma…

13 kommentarer:

  1. Lustigt Mimmi, jag skrev precis i en kommentar att många är trötta nu av/på vintern, för jag tycker det har märkts idag på nätet. Så kom ditt inlägg "Jag är trött..." *fniss*

    Här är våren inte heller - än, även om vi kan se platta gröna gräsmattor med lite pudersnö på. Några minusgrader, mulet och en äcklig snålblåst idag.

    Fina bilder igen av dig! Vad var den andra fågeln för en?
    Igår såg jag en ekorre! Fick två dåliga bilder på den! Den satt inte still och åt!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej på Dej !
    Nu är det lika bra att stå ut, som om det regnar.Och det kommer det säkert att göra, så det blir slaskigt,blött och smutsigt när den vacka vita snön försvinner bit för bit från Din gröna gräsmatta.Jag har gett upp flera gånger.men kom på att njuta av den nu, för snart är det så jävla varmt att man önskade en snöstorm.
    Ekorren är så himla söt.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Så sant som det var sagt: En dag mindre tills det blir VÅR!! :-D Här har det blåst iskallt idag, så jag har inte varit ute några långa stunder. Brrrr!

    Vad roligt att du fick syn på en ekorre igen i dungen! :-) De är nog alltid (för det mesta iallafall!) närmare än vad man tror, men därifrån till att få syn på dem...! Men ibland lyckas man ju med det också. Och visst blir man lika glad varje gång. :-)

    Såna där hemmagjorda talg-saker brukar alltid vara godare än dem man köper. Jag blandar också till eget - fast klickar upp det dirkekt i "skålen" runt fröautomaten. Era rullar är betydligt snyggare! :-D

    SvaraRadera
  4. Så roligt att ekorren är kvar därborta. Är det en av dom som är hos er och käkar tro? Stödmatar djur, ja...hmm..jag stödmatar ju en liten insekt just nu :D

    SvaraRadera
  5. fin kvällsbild=)
    jag matar iaf fåglar=)
    ha en fin kväll,jaha är du kräfta med=)

    SvaraRadera
  6. Här är det tröttsamt också det är den f-rbannade månen som snart är full tänk att den kan vara så störande,trevligt att dina ekorrar får din goda mat ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Hacke ser så rolig ut när han äter....ska bara ha is sig maten...kul kroppsställning på han.
    Va duktiga ni är som gör egna talgrullar till fåglarna, här matar vi också och just nu äter dom som bara den för Rantafar får fylla på varje dag.
    Har man börjat mata är det ju bara att fortsätta, och dom är ju så fina att titta på.

    Ha d bra och håll ut...jag lade upp sommar på min blogg idag =D

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder du hela tiden förser oss med det gör det lite lättare att stå ut med kylan..

    SvaraRadera
  9. käkat 3 semlor i år hehe får nog vara bra nu;)
    nu ska jag ta ett bad kram!!
    m kul mata fåglarna=)

    SvaraRadera
  10. Här är en länk till Kurres släkting i Usa.
    Webkameran är monterad i en holk och det är direktsändning under den ljusa delen av dygnet.
    Just när detta postas så ligger ekorren och sover i holken...

    http://newyorkwild.org/Copy%20of%20squirrels/squirrels.htm

    SvaraRadera
  11. Flott at du gir fuglene slik mat!
    Herlige bilder!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  12. Jo, nu är man trött på vintern och kylan.
    men nästa månad är Mars, och snart så..
    och som tur är så kommer det alltid en vår efter varje vinter

    Underbara bilder du har här som vanligt
    dessa små fåglar är ju så söta
    och ja, även för djuren denna vinter har varit jobbig,
    och bl.a. alla fåglar är nog glada för mat som snälla människor ger dem
    och så sött foto av den lilla ekorren
    kramar

    SvaraRadera
  13. Vilka guldkorn till foton! Det är så få småfåglar här vilket är jättetråkigt. Önskar så jag hade ett litet fågelbord med bara småfåglar och inga råkor. Råkor är nästan det enda man ser.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera