måndag 28 februari 2011

Vilken lååååång dag

Jag tror det var länge… länge sedan jag har upplevt en dag som kändes så lång som gårdagen..

När klockan var 16:00 var jag klar för sängen…men det var väl lite för tidigt att gå och lägga sig ….tyckte maken .. och även jag ..lite grann Ler

Då det var en mörk och grå dag igår .. satt man ju inne hela dagen …inte konstigt att den kändes lång då

DSC00503

Det kom en Koltrast och hälsade på igår … så nu har man en till fågel som man skall sitta och vara nervös för …men idag  har vi inte sett något till sparvhöken .. tack och lov

DSC00505

Och Talltitan har hållit på här hela dagen. Den sitter inte still länge .. vilken fart och fläkt det är över denna lilla söta Talltita Ler

Nu skall jag ta en stor kopp kaffe .. och hoppas att denna dag inte kommer att kännas lika lång.

11 kommentarer:

  1. Det känns väldigt långt om dagarna när det är så där grått ute som det var igår. Idag har dom lovat halvklart, men än så länge är det rätt jämngrått...Men det händer säkert något spännande i din fågelträdgård! Kanske en havsörn dyker upp! Eller ner. ;)

    SvaraRadera
  2. Då hoppas jag att det är den koltrasten som var här innan som har flyttat hem till dej istället! :-D

    Var ute och gick en sväng med hunden innan, och rätt vad det var så fanns det snöflingor i luften. SUCK... Fast det slutade tack och lov lika fort igen, men nån tendens till att bli sol eller så idag finns det INTE...

    Men i morgon är det iallafall första mars, och mars ÄR en vår-månad!! :-)

    SvaraRadera
  3. Grått o trist här...fikat avklarat och äpple till korre och kolis utslängt...en lugn dag blir det...ska nog ner och sätta mig med katten i knät! ;-)

    Ha en bra dag!!

    Steffe

    SvaraRadera
  4. En koltrast! T.o.m dom är frånvarande i år. Förra vintern hade jag översvämning på dom och nu finns ingen. :( Fint foto. Hoppas kaffet smakade bra.

    SvaraRadera
  5. fin koltrast=)
    hoppas du får en fin dag nu kram

    SvaraRadera
  6. Oj så trist väder men härligt liv utanför fönstret. Här har det varit lite bland men de mulna dagarna känns ljusare än hemma :)
    Sköt om dig!
    kram

    SvaraRadera
  7. Här är det också idag en grå och trist dag, men hoppas att solen tittar fram snart igen
    Så sött foto på den lilla Koltrasten och Talltitan.
    Skönt att sparvhöken inte varit framme idag, även om den är vacker att se på.
    Ha en fin fortsatt dag
    kram

    SvaraRadera
  8. He Mimmi!

    Här har inte synts en enda koltrast sedan all den där kylan och snön kom.Hänger ut ett äpple i fall att.Såg Steglitsan,föredrar nog skatan för den,så glupsk.Och små-elak skuffar undan de andra.
    De satt kbar länge på björkgrenarna när jag kom för att fylla på.Talgoxarna o.en blåmes.
    De vet og nu att jag inte är farlig för dom.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  9. Nu har jag slarvat med orden. ska normalt vara pigg står det i Xtravaganzas handbok, men jag blir bara slöare och slöare.Sitter påpälsad i fibertröjan efter sambon, som han inte fick med sig när han "kutade" runt hörnan.Många prylar som jag inte fick röra.Men som jag la beslag på efteråt, som ingen annan ville ha.Kanske Du kan läsa Dig till vad för bokstav som fattas./Mi

    SvaraRadera
  10. Inte minsta lilla solstråle blev det här idag - hoppas den kikade fram hos dej istället då!?

    Tittar man på dina fågelfoton här så ser det dessutom ut att vara ganska grönt hos dej! Här får man leta upp några granbarr för att hitta grönt - eller ta sej en sväng upp på konstgräsplanen på jobbet! ;-)

    SvaraRadera
  11. Veldig vakre bilder! Svarttrosten synger såååå vakkert på våren! Gleder meg så til å høre den.. :)

    SvaraRadera