onsdag 2 februari 2011

Mycket i dag … Härligt..

Jag vaknade av att maken kom in och talade om att ekorren var här.. så då var det bara att studsa ur sängen .. hitta mina ögon  ..som låg nånstans på bordet bredvid.
Fram till fönstret och upp med kameran….solen låg rakt på fönstret så det blev en ljus hinna så man knappt kunde se vad det var som rörde sig i trädet..men till slut fick man i alla fall en hyfsat bild på den.
DSC07603
Sen måste man ju ha kaffe ..  det hade man ju absolut inte hunnit med än.. så det var hög tid att få det så man kunde vakna till på ett lite mer normalt sätt : )
Solen visade sig från sin bästa sida idag .. så vi åkte till Lillängshamnen igen
DSC07645
Det var så rogivande att gå där och titta och bara njuta av solen .. som faktiskt värmde  en ganska bra : )
DSC07654
Och även idag satt det folk där ute som pimplade… men det var dåligt med fisk sa de.
Sen såg jag
DSC07661
Detta … och då funderade jag faktiskt på  om jag skulle våga mig ut på isen ändå…..för håller den till detta .. då måste den väl hålla för mig också ….. hoppades jag i alla fall
IMG_2531
så man skall aldrig säga aldrig .. för nu stod jag här …UTE PÅ ISEN….IGEN… jag som ALDRIG skulle göra det mer ..så jag gav upp ett tjut …TITTA  JAG ÄR UTE PÅ ISEN….. maken bara skrattade …
Sen började klockan att bli mycket … jösses så fort tiden gick när vi var där.. så vi började att tänka på hemfärden.
IMG_2565
Och nu såg man att det kom in lite moln som skymtade solen .. så det var inte så svårt att bestämma sig för att åka hem då Ler
Väl hemma började  vi med maten… men först kollade man ju om det var något intressant i trädet utanför …ingen ekorre..så då var det bara att gå bort från fönstret .. och ekorren brukar ju ändå inte komma på eftermiddagen.
Då skriker maken..va tusan .. den är här och äter för fulla muggar.
page
Och .. ja.. det gjorde den verkligen …men nu när jag satt och redigerade de bilder jag hade tagit idag .. började jag att funderar på om det var samma ekorre som den i morse…..Jag tyckte inte de såg helt lika ut ..men ljuset kan ju lura en ..
Så den första bilden ..den är på den ekorre som var här i morse
Den sista  är på den som var här i eftermiddags
Men hur som helst .. så hade den i alla fall fullt upp med att försöka att få smaka av alla saker som hang i trädet

19 kommentarer:

  1. Hej Mimmi!
    Jipii...även vi har haft en "ljus-dag"! Helt fantastiskt vad det kan betyda mycket och dessutom har jag varit på isen ;)
    helt ensam med lilla vovven, friskt härligt och nu går det att leva igen :)

    Söta bilder på Kurre! Det är klar att man hoppar ur sängen snabbt för att fota den sötnosen.
    Må gott!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Ja men det var en väldigt söt bild på ekorren :)

    SvaraRadera
  3. Flotte ekornbilder!
    Det kan nok være risikabelt å gå på isen når det går mpt varmere tider, så vær bare forsiktig!

    SvaraRadera
  4. Like vakkert hos deg i dag ser jeg. Flotte bilder og ekornet er alltid flott.

    SvaraRadera
  5. Hejsan Mimmi !
    Såg Dina rader någonstans,tack för dom.
    Vänta ska Du få läsa om "min" ekorre.
    Det kommer att kunna läsas på lillgrimman´s blogg.Det finns tyvärr inga foton från den tiden.-50talet alldeles i början.Barndomsvännen Lilian som var med då, har sin DOTTER I Paris och ÄR SÄLLAN HEMMA I JKP.Huskvarna.Ska se om jag inte mins ändå.

    Titta på översta fotot så långa tofsar den har på öronen.Kolla om det är ett par hona o.hane så kan de bli småkorrar i vår.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Så härligt ni hade det på isen??+ .Ekorren är ju alltid lika söt,här har det varit likadant väder i dag,kramis Nette

    SvaraRadera
  7. vilken underbar dag ,å så vackra foton ,usch jag är livrädd att gå på isen tycker den lever sitt eget liv den brakar å har sig men häftigt är det att gå på vattnet på nåt vis:)
    åååå sötisen va fin den är å kul att den kommer tillbaka till er,
    kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Bilderna på ekorren gör mig glad. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  9. Ååå for noen flotte ekornbilder du har fanget :-) og heldig er du som kan fotografere dem gjennom vindusruta, kommer ganske så nære også da sikkert.

    Godt også at isen var sikker :-) for jammen om jeg vet jeg har turt meg uttpå der. Og når jeg nå har bladd meg gjenom dine siste bilder i fra denne uke, ser jeg jo hvem som har tatt sola :-( du det, kast litt over grensa til meg da, bare regn her, og ikke særlig til fotovær desverre. Godt da jeg kan nyte dine solfylte vinterbilder Mimmi.

    Klem herfra til deg.

    SvaraRadera
  10. Så skönt för er (och många andra!) att ni fick solsken idag! Tyvärr nådde den inte ner till oss, men men den kommer nog imorgon tror jag!
    Så jag värmer mig i dina solskensbilder istället! Behöver jag säga att ekorrarna är söta? Det vet du nog redan att jag tycker!
    Isar gillar jag inte att gå på!

    Tack för din kommentar hos mig, blev jag glad för! :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Himmel vilka goa bilder..jag tittar noga ska du veta..och jag blir så glad av det jag ser..

    SvaraRadera
  12. du har tur som får se ekorren ofta! har sett en här i närheten och de va nåt år sen ;P haha..

    SvaraRadera
  13. Haha, så du vågade dig ut på isen igen...jag har också gått på den idag! :) Om ekorren är samma eller inte vet jag inte heller. Inte lätt att se skillnad på dom!

    SvaraRadera
  14. Herre min ge vad tjock isbildning ni har ännu... men en sol som vi då bara hade så där en kvart.
    Riktigt vintriga bilder och så den lille kurren så fin han är.. Ekorrn satt i granen... men var är granen? ;)

    Jaså du då vet jag en hemlis då.. schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ..

    SvaraRadera
  15. For en herlig samling av bilder Mimmi!! Riktig skarpe bilder av ekornet!! =) Og for et herlig landskap! Men Mimmi, du må være forsiktig med isen!! Jeg synes det ser ut som den er våt, at den er usikker.. men jeg tar kanskje feil..??

    Kramis på isen! ;D

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Idag är jag på benen igen - gårdagen var lite jobbig... Hm! Tur man inte blir sjuk så ofta iallafall - det var nog 15 år sen eller nåt sånt som jag senast hade sådan magsjuka.

    Helt ljuvliga ekorrfoton - igen!! :-) Den är så himmelens söt när den äter äpple.

    Här har det töat ganska bra de sista dagarna, så mej skulle ingen få till att gå ut på nån is nu. Och var solen håller till förstår jag när jag ser dina foton - det är uppenbarligen hos dej den har varit på sistone!? Och kanske är idag också, för här är den iallafall inte...

    Ha det fint!! :-)

    SvaraRadera
  17. mysiga bilder i solen=)
    idag e d trist väder här men ska ut snart iaf=)
    ha en fin torsdag

    SvaraRadera
  18. Så nydelig vær du har da!...Her har fortsatt kong vinter et godt grep, og det har kommet en ny ladning med snø i natt...

    Flotte bilder,..og ekornet er jo nusselig da :)

    SvaraRadera
  19. åh vad gullig den första bilden var! de andra bilderna var också väldigt härliga :)

    SvaraRadera