onsdag 16 februari 2011

Vart tog dagen vägen "?

Ja.. idag han jag inte med för fem öre .. det har varit fullt upp precis hela dagen .. så min dator har fått stått helt ensam och brummat.
Och någon foto promenad blev det absolut inte ..även om jag skulle ha vilja gått på en … vilket jag inte ville i den kalla blåsten som var hör BRRR .. det var kallt.
DSC09420
Här brukar jag stå och fota några små istappar som hänger…. som man kan se .. så är de ABSOLUT inte små nu .. så det blev lite lek i stället .. bröt av en bir och ställde den på “taket”
DSC09456
Då blev det strax lite roliga att fota istappar igen ; )
Och har man inte det att göra .. ja då kan man ju alltid sätta sig i en mjuk stol med kaffe och en kamera bredvid och kolla vad som dyker upp utan för : )
DSC02424
Då kan man ibland få se en Grönsiska som kommer och hälsar på : )
Och om det blir för tjatigt .. ja . då åker man ner till älven och ser om man kan hitta några fåglar där
Ibland kan man det
DSC0262c2
Och har man tur .. då kan man få se en Storskarv som tar Takeoff .. tror jag det heter när de skall lyfta : )
Vi skall “kanske" få lite sol i morgon ..men det skall tydligen blåsa ganska bra också ..men det blir nog en promenad i alla fall då .. om det inte dyker upp en massa saker som det gjorde idag : )

17 kommentarer:

  1. Så flotte bilder du hadde her! Det er fint med vinter selv om det er kaldt! Ha en god kveld.

    SvaraRadera
  2. Istappen är ju för vacker ,vi har tyvärr inga istappar ,här är det bara bitande kyla,kramis Nette

    SvaraRadera
  3. Att is kan vara så tjusigt, för det är det ju!
    Grönsiska har jag aldrig sett, men den var fin.
    Och lyftet i sista bilden fick du jättebra!

    Svinkallt här också, fast inte termometern visar så väldigt många minus.
    Tack för din kommentar ikväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Men grönsiskan är ju hur gullig som helst. Inte kul med blåst det blir ju så mkt kallare då.

    Tack för dina snälla ord,men det är mest små fynd jag gör och släpar hem.

    Må så gott.// Kram Lissen

    SvaraRadera
  5. Haha, skarven där var väl ett tag sen du fotade...nu får den väl springa på isen om den ska lyfta!

    SvaraRadera
  6. ja fy sjutton för den här kylan.
    På jobbet har vattnet frusit så varken toaletter eller något fungerar.
    Blir knasig på det här och inte sjutton har det dykt upp några för att hjälpa oss.
    Jag vill ha vår!

    SvaraRadera
  7. Så kreativ du är. Kul med istappen och så gullig grönsiskan är :)
    Här nere i Lund är BRRRR-kallt också så jag leker i PS :) Hoppas det är varmare i Budapest - åker till helgen :)

    SvaraRadera
  8. Heisann Mimmi,
    Så fine bilder du har lagt ut her. Istapper kan være stilige, og det ble den her:)
    Ser du har hatt det travelt i dag, og kan vel ikke si helt det samme.
    Det ble en tur ut, og selv om det var bare 5-6 minusgrader, så kjenntes det ut som 20 med den sure vinden vi har. Unte stive muskler litt solarium, og det gjorde godt, og litt farge i ansiktet, det ble bonus akkurat nå. Så ble det biblioteket, hvor jeg er jevnt og trutt. Tror det er meldt overskyet her i morgen, og jeg har planer om å ta en husvask.
    Ha en fin kveld:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  9. Mmmm ibland blir det mer än man tänkt sig minsann..men du imorgon blir det mer tid att leka med kameran ska du se..

    Du har ju ett arkiv att ösa ur..Skarven är cool :)

    SvaraRadera
  10. Jag tycker jag nästan aldrig kan planera mina dagar.. de kommer när de kommer och just nu så är jag i både stick och röjartagen .. blir mest fotande inomhus. Kallt som attan i vinden här oxså.. inte har jag lust att gå ut och frysa för att ta foton. Men du levererar dina bilder som alltid med säker hand med kameran.. lilla pippin är ju så himla fin o söt.. istappen.. kul bild..
    Ha de..

    SvaraRadera
  11. Men så fin bilden blev på istappen. Så fint med solen som glittrar i den och alla små bubblor. Snyggt! Härlig takeoff också. Här har vi minus 22 och det har snöat hela dagen. Kylan verkar inte vilja ge sig alls.
    Ha en fin torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Go´morron!

    Då får jag hoppas att du får en lite lugnare dag idag - och ett trevligare väder! :-)

    En sån där grönsiska fick jag syn på i ett träd här utanför för nån vecka eller så. (Ja, det var fler än en, men det var bara den som var närmast som jag hann se hur den såg ut innan de flög iväg - och sen fick jag in och leta i fågelboken för jag visste inte direkt vad det var för sort, och har bara sett såna vid enstaka tillfällen innan).

    Här är så trist och dåligt dagsljus om dagarna nu så lusten till att fota har varit nästan obefintlig... Jag vill också ha sol!!!

    Trevlig torsdag! :-)

    SvaraRadera
  13. Den andra bilden med Istappen gillar jag. ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  14. Är du uppe och fotar ekorren, kanske!? :-D

    Nä, jag har inte köpt ny kompaktkamera - men skulle vilja! Förutsatt att det finns nån modell som slår min nuvarande mycket ang skärpa och detaljer på 10 ggr´s zoom. Det är svårt att ta reda på det genom att bara läsa tester och så där... :-I

    SvaraRadera
  15. äh, ibland går tiden fortare än va man hade tänkt ;)

    SvaraRadera
  16. Det var en vacker bild på grönsiskan. Ibland så hinner man inte med något och det blir så när man försöker att fixat allt på en gång.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  17. Här har det oxå varit kallt o blåsigt dom senaste dagarna :(
    Tjusiga istappsbilder !
    Åh den på Storskarvens takeoff var ju bara för läcker :)

    SvaraRadera