tisdag 22 februari 2011

Suck

Ett djup suck ..jag blev så deprimerat idag när min “kära” make var så snäll att berätta för mig att han läste att vi skulle få ha kylan kvar tills Maj månad ..det hade några amerikanska forskare kommit på .. resten av norden skulle få rekord varmt i maj ..men inte Sverige och jag tror det var Finland också.
upp
Då kändes  det inte bra ….Sen gick jag in och läste själv .. och såg då att de hade bara rätt ibland .. så när de har rätt  då är det som att singla slant …sa de på smhi .. och tog fram en massa gångar .som de hade sagt olika saker på och som inte alls blev så .. så jag drog ett litet lättnads suck..
fyyyyyy
För FY .. jag vill inte att det skall se ut så här i början av Maj månad…
tappat
Och inte vill jag se is eller snö på Vänern  utan då vill jag se VATTEN … TACK
Undra om han hörde att han hade glömt något .. han på bilden ?

8 kommentarer:

  1. Han har väl inte glömt att koppla loss hunden från snöhjulingen, bara! ;) Men vinter tills i maj, det tror jag inte på! Visst kan det vara kyligt då med, men snaaaart är snön borta!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Men vad är det du skriver....kallt ända in i maj!!? Neeeej, jag vill snart få lite vår men förstås det tar sin tid! Håll ut!
    Ha en strålande dag och upp med humöret ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Åh vännen du ska se att det rättar till sej..med våren..gillsr dina "gubbar" dom ger mej så goa smile..ha det..Maria

    SvaraRadera
  4. dom har nog rätt spågubbarna, i allafall här uppe i Jämtland, i början av maj går isen från flaket, det betyder att isen har öppnat sig helt.
    Det är vackra bilder du levererar idag...sticker ut ett slag till jag...i solen../ Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Du skall inte tro på allt du läser o hör! ;-)
    Det blir som vanligt med våren...lite aprilväder och lite varmt och lite sol och ngn regnskur ibland och så tittar lilla solen fram igen... :-)...ja, som sagt som vanligt alltså!

    Härliga bilder!!

    Steffe

    SvaraRadera
  6. Mens jeg ble riktig glad i dag når jeg fikk beskjed om at nytt kamera endelig er på vei. Måtte nemlig sende det inn på grunn av flekker på sensor, som viste seg å være en produksjonsfeil. Masse kameraer av samme type med denne feilen...

    Så fine bilder du har tatt i dag!...Men si meg; bor du ved Veneren?

    Og ps: ikke tro på de Amerikanske forskerne ;)

    SvaraRadera
  7. Deprimerande värre :( Vi får hoppas att de gissat fel :)
    Här var det iaf fint och vårstädat! Hoppas allt är bra, jag har varit så dålig på att kolla bloggar ett tag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Flotte bilder. Og på nytt, - smart måte å lage fuglematere på!
    Ønsker deg en flott kveld!

    SvaraRadera