tisdag 1 februari 2011

God morgon…

Det skall det i alla fall vara när detta inlägg kommer .. om jag har gjort rätt vill säga : )

Vi hade en kokosnöt i trädet med hampfrö i  men nu har den gått sönder .. så vi fick försöka att hitta på något annat… som man kunde ha hampfrö i

DSC07310

då hittade maken denna gamla kaffe/te filter

och den funkade ju perfekt… fåglarna tyckte om den ..

DSC07323

här har vi vår lilla bandidos… han knycker en massa mat och går och gömmer det överallt…nu har han snart fyllt upp alla springor i trallarna… så nu försöker han gömma maten under dom….

-----

Jag försökte med ensak … att ta en fjäril som var av tyg .. lägga den i vatten och sen frysa den inne i frysen…. det experimentet ..det gick åt skogen kan jag härmed tala om.

IMG_3012

som man kan se  så var det ju inte precis klar is…men jag fick ett huvud i alla fall .. så något fick jag ut av att testa detta ; )

9 kommentarer:

  1. God morgon själv! Detta är dock ingen tidsinställd kommentar utan i realtid! ;) Och jag ser framför mig hur det kommer att växa ut solrosor ur tallen till våren,hihi! Du får fortsätta med isexperimenten... :)

    SvaraRadera
  2. hahaha ähum.. njae,, hur skulle det egentligen ha sett ut? :P

    Och vad tusan gjorde du uppe såhär tidigt?:)

    SvaraRadera
  3. Ha-Ha!

    Kan inte låta bli att skratta åt ditt fjärilsexperiment. :-D Men jag har sett foton på blommor infrusna i klar is, så det SKA ju funka... Du får testa igen - det är ju ingen fara så länge det är fjärilar av tyg! Ingen kan anklaga dej för plågsamma djurförsök då, menar jag. :-)

    Smart med filtret som "restaurang"!!!

    Ingen mer har blivit magsjuk här, så nu tror jag att vi snart kan andas ut. Och sonen har piggat på sej rätt bra, så imorgon kan han säkert jobba igen.

    SvaraRadera
  4. här är det en tung dag, regnar och det är lågt i tak. Härliga bilder, ja man tager vad man haver :)

    du får göra om infrysningen, ta en grundare burk och när det har frusit till spolar du lite vatten ovanpå så brukar isen klarna.. :)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. *ha ha* vilken liten bov den där! Kunde inte låta bli att skratta åt den!
    Först förstod jag inte varför du skulle frysa in en fjäril? Men sen klarnade det, till fotoobjekt! :) Jag såg i alla fall en katt med fjärilsöron!

    Tack för din kommentar igår! Ja, det var tur att maken är sportfantast! Tror också det finns någon mening med allt!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. bra fågelmathållare=)
    kul testa med is ju;)
    ha en skön tisdag

    SvaraRadera
  7. Kul att du hittade in till mig !
    Jag har förstått aatt det är så det går till hos KBAB, för visst har jag fått erbjudanden, och jag har fått titta, men sen är det stopp ! Nu föredrar vi helst ett annat bolag, men får väl hålla alla dörrar öppna antar jag :)
    Ha en trevlig dag !

    SvaraRadera
  8. Hehe,..må flire litt av eksperimentet ditt, men filterholderen var jo genial!

    Ha en fin "fotodag" :)

    SvaraRadera
  9. Det var ett intressant experiment, men du får nog åka upp till Norrland för att hämta klart och rent vatten för dina experiment. Kul att du testar i alla fall.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera