onsdag 16 februari 2011

Konstigt.-.-.-.-

Det är mycket konstigt att se när man är ute i naturen .. och mycket kamouflerar sig vid att använda snön .. så ingen skall kunde se vad och vem de faktiskt är..

Vad sägas om denna filur !!

DSC09402

Kan det vara en ny art ! en Snö ödla ? men i så fall .. så är den väl snart borta … förhoppningsvis : ) för snön SKALL bort …

DSC09470

Detta var verkligen en konstig figur ,, han har verkligen kamouflerat sig bra

Så jag kan inte se om det är en stor snö elefant .. eller om det kanske är Big fot som står under all den snö ?

Då jag har sett på väder rapporten.( tyvärr) så vet jag att ..

DSC09411

Det är flera högtryck på gång .. och här såg jag hur de stod på rad för att få svepa in över Vårt avlånga land…..men jag såg lite svagt .. längst bak .. att det var en som ville ta en annan väg … tänk om de andra kunde ta och lyssna på honom ?  en har i alla fall …för jag ser två stycken som pekar åt Vänster.. så ta den vägen istället ; )

14 kommentarer:

  1. hihi naturen kan verkligen bjuda på konstverk!

    SvaraRadera
  2. min adress blev fel men här är den rätta

    SvaraRadera
  3. ja det verkar som om vintern hänger kvar ett tag till men vi är i mitten på februari så det borde vända snart. :) Häftiga bilder på snöödla och snöelelefant.... här är det -13 och det flyger lite lätt snöfall :)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, om man har öga för konstverken som naturen bjuder på kan det vara kul att ta promenader! Härliga filurer här, den sista bilden tror jag det är utomjordingar på som marscherar på natten när vi sover!

    SvaraRadera
  5. vilken fantast du har. :) Men visst ser det ut som en elefant.

    på Fotsteg i Rabatten finns en redogörelse för hemvägen från Costa Rica, om du inte hellre går till Resebloggen. För det ligger där också. :)

    SvaraRadera
  6. Hej Mimmi! (Men du ligger nog fortfarande under täcket förstås!)
    Var glad att du har någon snö att hitta dina figurer i! Här finns ingen sån längre i Skåne!
    Sista bilden, det är ju triffiderna! Fanns en gammal skräckfilm som hette något som Triffiderna anfaller (tror jag) det var stora farliga växter som stod stilla när man tittade på dem, men.... *ha ha* Tänkte på den direkt jag såg din bild!
    Ha en bra dag! Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Halloj, i vinterlandskapet, jag älskar din dantasi av figurer som du hittar i snön, =) underbart.
    Hoppas din dag blir underbar, och jag läser din blogg varje dag bara så du vet =) <3 Monica

    SvaraRadera
  8. dantasi är fel ord för det heter väl fantasi, hade lite brått när jag skrev...hi,hi.../ Monica

    SvaraRadera
  9. härlig fantasi=)ja vem vet vad d kan vara för figurer hehe=)

    SvaraRadera
  10. Den första är nog förtrupp. Han ålar sig ju fram.Visst är det väl härligt med fantasi. Kram.Anita

    SvaraRadera
  11. Tyst frostiga natten kommer ofta höra låten, även om ingen visas;)

    SvaraRadera
  12. Härliga dina snödjur o trädparaden ,kramis Nette

    SvaraRadera
  13. Flotte bilder!
    Ikke noe rart å se slike dyr når en er ute på tur. Jeg så en piraya i dag, - i isen...
    Ha en flott kveld!

    SvaraRadera
  14. Men så roliga snöfigurer du har hittat :-)
    Som jag skrivit förut...jag älskar din fantasi.
    Kram

    SvaraRadera