fredag 18 februari 2011

Lite färg ..det är allt

Igår på promenaden  blev jag så otrolig less på allt det gråa och vita som var överallt .. så när jag kom hem ville jag ha lite färg på tillvaron : )

DSC09470

Och med en gång blev man på lite bättre humör ..nu nu är det bevisat .. allt som behövs för att muntra upp sig … det är lite färg ; )

DSC09420

Ja  till och med dessa stora istappar gillade jag när det blev lite färg ovan på det gråa : )

IMG_2514

Nu skall man iväg och storhandla …får se om man kan hitta lite färg ….

som kan lätta upp lite  när plånboken har blivit betydligt lättare  efter handlingen ; )

hoppas ni får en bra dag

PS ingen ekorre kom hit idag  : )

8 kommentarer:

  1. Jag gillar din rosa elefant! Eller vad det är. Och har du varit ute med karamellfärgen, eller är det datorn som fått jobba? ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha...vad du grejar och har dig!! :-)
    Kul elefant! :-) Babar eller nått!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Javisst behøver man litt farge oppi alt det hvite vi har rundt oss enda:)
    Her skinner solen, men det er kaldt, og jeg er sååå lei av kulde og vind akkurat nå.
    Nå blir det snart helgehandel her:)
    Riktig god helg Mimmi:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  4. Just det! Färg är det som saknas i naturen nu!!! Bra jobbat! :-D

    Min ekorre kom vid halvnio! :-) Men då skulle jag precis fara iväg till jobbet, så det blev inte nån fotosession...

    Och nu ska strax jag åka och handla - kylskåpet känns lite väl tomt, med tanke på att det är helg på G... <:-)

    SvaraRadera
  5. hade vart fint me färger nu=)
    hoppas du får en bra helg med sol kram!!!

    SvaraRadera
  6. Hejsan Mimmi !
    Väldigt fiffigt ! Det piggar verkligen upp. Ingrid hade upp-och-nervända båtar i olika färger hon i Fröjel på Gotland.Det finns ju flera Ingridar.En till Mi´s blogg.Trodde det var min först.Fast hon heter Monica.

    Idag kom både Domherrarna och Steglitsen, då förstod jag att det skulle bli kallare, det blev det också, vad de åt, tre ggr fyllde jag på frön.

    Ha en färgfylld helg !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  7. Ja det var fina bilder du fixat :P



    svar från min blogg
    ja fast nu var det ju så att vi skojbusade ju dårå ;)

    SvaraRadera
  8. Jag är precis som du Mimmi! Jag älskar färg och därför tyckte jag mycket om dina färgrika snöbilder! :)
    Jag minns min barndom i svartvitt! Svartvita foton, svartvit tv, bara blyerts- och bläckpennor, tro sjuttan att man älskade färg när den kom!
    Kram Pia

    SvaraRadera