fredag 4 februari 2011

Mat problem !!

Ja..det kan man lugnt säga att vår nya gäst har…jag har nog aldrig sett någon krångla så för att försöka komma åt maten som denna

DSC07884

Hackspett…det var så jag såg att det var en ny hackspett .. för de andra två ..de kom och satte sig och åt på en gång ..de viste precis hur de skulle sätta sig ..men se ..denna  han hade inte en aning om hur man gjorde

DSC07885

Det blev lite karusell… runt…runt…runt…. och runt…..och det funkade inte…. då var det dags att testa nytt igen.

DSC07947

Men det var fortfarande lite för långt ifrån….men jag kan tala om att till slut…efter en halv timmes tid … kom han åt och fick mat i magen Ler

DSC07997

Men här kom det en idag som inte hade några problem med maten .. utan det var blåsten som ställde till det lite för den Ler

DSC07891

Och domherren ..den gillade inte heller att det blåste så in i norden.

Men även om det blåste full storm ute (nästan) så ville man testa att komma ut på en promenad .. så på med broddar och alla kläder och sen bar det iväg……….efter en timmes tid … då bar det hemåt

DSC08040

Och nu behöver man väl inte skriva vem som går före mig …eller…..

18 kommentarer:

  1. Jag sätter en peng på att det är maken som går där framme ;) Det var en lustig hackspett, man skulle kunna säga att han är en gröngöling på talgbollar! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det har blåst som bara den i dag.Men i morgon
    tror jag det skulle bli bättre.Vackra foton du tagit.Ekorrarna är så gulliga.Kram

    SvaraRadera
  3. Om du nu inte skaffat nytt sällskap kan man väl gissa vem du kastar dina blickar på, fina matbilder,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. tur den var envis=)
    fina bilder som vanligt ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Flotte bilde og flotte hjemmelagede meiseboller!
    Ønsker deg en flott fredda' kveld!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Fniss...där fick hacke ett rejält träningspass :))
    och du var snabb med kameran!
    Fina bilder som vanligt!
    Nu har jag ett ledigt veckoslut och hoppas jag får lite sol och spännande foto objekt :)
    Ha det gott!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  7. Hi , Hi håller med Yvonne om att den där Hackspetten verkade vara en riktig gröngöling *fniss*

    SvaraRadera
  8. hej jag skulle bli jätteglad om du ville säga vad du tyckte om min nya design och ge mig tips på en bra film :)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder som man blir glad av att titta på! :-)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Det är så himla kul att få tillfälle att studera djurs beteende på det där viset, som med din nya hackspett. :-)

    Ja, hur din make ser ut bakifrån vet vi alla vid det här laget - får jag syn på den ryggtavlan nångång så går jag fram och knackar honom på axeln och ber honom hälsa hem till dej! ;-)

    SvaraRadera
  11. hihi vilken krånglig hacke:)
    va fina bilder men usch va det blåste igår jag stack knappt näsan utanför dörrn !
    ha en gooo lördag å fniss det kunde varit min gubbe som gick där jag hamnar med alltid längst bak å fotar;)

    SvaraRadera
  12. Känns kul att få se dessa djur och följa dess förehavanden. Vi har inte så mycket djur i vår omedelbara omgivning

    SvaraRadera
  13. hehe ja får hoppas att hackspetter klurar ut detta nu :)

    SvaraRadera
  14. Jag kan tänka mig att du fick roligt när den försökte komma åt maten. Hade en Nötskrika som det också tog lite tid på sig att lära hur den skulle komma åt jordnötterna.

    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  15. Du får "fanget! fuglene så fint på linsa di! Og ekornet! Artig å se hakkespetten, den fikk endelig kost seg med maten til slutt..! ;) Og det nydelige ekornet, blir så glad når jeg ser det! =)
    Og den dompappen, topp bilde av den!! :)

    Klemzz! :))

    SvaraRadera
  16. Men stackars hackspetten! Är ju inte lätt att vara nybörjare. Hoppas den fick tillräckligt till slut. Härliga bilder som vanligt, Mimmi!
    Kram Pia

    SvaraRadera