fredag 18 februari 2011

Snart är de här…….

För att muntra upp mig lite  har jag nu bestämd att tänka på att snart .. så är alla mina motiv tillbaka …och idag var det ganska enkelt att tänka så … solen sken ..det var varmt i solen….och där det var lä : )

tr

Så SNART .. så ser man dessa igen …

sitt

Och här är en som sitter och väntar också ..men vad den väntade på .. har jag ingen aning om .. för detta var mitt i sommaren…den kanske bara solade  och njöt den också : )

trrr

Och SNART .. så ligger man på knä igen .. för att fota fjärilar : )

jag längtar så in i norden till dess … och många med mig : )

trr

Lite vår har man haft här .. vi har haft myr invasion .. hör det till våren ? .men jag fotade … faktiskt… inte en enda myra.. jag hade fullt upp med att få bort dom : ) .. vi fick några doser av Bovärden och efter 2 dager .. då var de borta … och det får de gärna fortsätta med att vara : )

Idag på min promenad  blev det som vanligt några konstiga snö odjur ..men det får vi ta en annan gång .. för nu får jag besök … det har varit fullt upp idag också …så nu hoppas jag att det blir lugnt ikväll : )

18 kommentarer:

  1. åh vad fina=)
    m storhandlade i morse.seg dag ,kallt ute hihi.håller mig hemma å gäspar idag=)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åhh...sommar och sol och småkryp, jag längtar sååå, bort från kylan och andra små bekymmer för tillfället!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Og jeg gleder meg til å se dem...
    Flotte bilder dette!
    Sommerfølelse!
    Ha en flott fredda' og vinterferie etter hvert!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst längtar man efter de här små "odjuren"...Myror har jag inte sett här, kan bero på att jag bor på tredje våningen ;)

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder!

    Og om det bare ble vår snart ja....

    SvaraRadera
  6. Det kommer nog en tid när vi får njuta ,tänk om vi inte behövt vänta på den hade vi uppskattat den lika mycket?tänk vad bra att ohyran fryser bort så det inte behövs så mycket bekämpningsmedel av alla de slag,nej men nu får vi inte bli för positiva med vintern ,håller på med snökok i kväll ,fredagsmys? Trevlig helg Nette

    SvaraRadera
  7. å den sista guu va fin den va vilka färger!Vad är det för sort,?
    åååå längtar tills vi kan få se alla dessa insekter,
    svar:än har ingen av oss fått magsjukan det va ju på tiskväll hon fick det men än vågar jag inte tro att vi kan pusta u:(
    kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig sommarkänsla. Det känns så långt borta. Idag hade vi riktigt isiga vindar men ljuset är skönt. Ha en skön helg/Kram

    SvaraRadera
  9. Oi her oser det av sommertid. Så flotte makro bilder. Det er artig med disse insektene og du har fått vakre bilder av de. Ha en god helg!

    SvaraRadera
  10. Toppen att genom dina läckra bilder bli påmind om den tid som ska komma.
    Sol även här i dag men attans så kallt i den hårda vinden.
    Ha en fin helg! /SA

    SvaraRadera
  11. Å, dette var godt for øyet Mimmi:)
    Lengter og lengter, men vi er stadig en dag nærmere vår, så det går rette veien:)
    Ha en fin kveld:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  12. Härliga macrobilder !
    Ja du nu längtar man till våren !!!

    SvaraRadera
  13. Helt ljuvliga bilder och vilka färger på insekterna...
    tänk hur man med kameran kan fånga hur dessa kryp egentligen ser ut..
    och du fotar ju så bra
    Och ja, snart ser vi dom igen, tiden går fort trots allt..
    ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  14. Vilka kanonfina macrobilder! Riktigt bra!

    Ha en fin dag! :-)

    SvaraRadera
  15. ja snart är småkrypen tillbaka :) jag hoppas det blir ett bra insekts säsong...

    -28,9 har vi haft här i natt.. så idag blir det nog en inne kurar dag för hundarna..

    härliga bilder, blir sugen på insektsfoto nu.. :)

    ha en skön lördag

    SvaraRadera
  16. Oj jalar vilken snygg serie! Fjärilen var sk*tsnygg!!

    Steffe

    SvaraRadera