tisdag 22 februari 2011

Mycket..litet gjort :)

Idag har man inte gjort så mycket …det vill säga …lite mycket… kan man kanske säga.
Maken började igår med att försöka hacka loss snö från baksidan….man såg inte ens staketet mer..och nu kände man sig väldig instängt med alla den snö .
DSC00100
Så idag när han var ute… tänkte jag att jag skulle hjälpa till lite .. så fram med en spade som var bra på att klyva snön… sen en spade som man kunde lyfta bort snön med…. efter nästan en timmes tid .. hade jag fått bort lite ..men då sa kroppen ifrån och jag lyssnade faktiskt på den och lämnade baksidan Ler
Sen blev det en innedag .. för någon promenad kände min rygg inte för .. så det blev en kaffe mugg och en fåtölj (vid fönstret) och kameran inte långt därifrån heller ……
DSC00083
Denna Hackspett heter KLUMPEDUNSEN….det är en ny ung hane som kom till os för en tid sedan .. och han är otroligt klumpig när han skall försöka komma åt maten…men roligt är det att titta och se hur han lyckats …till slut Ler
----
Maken låg i sängen en kväll och tänkte ut ett annat sätt att hänga upp fågelmat på .
Han berättade för mig dagen efter vad han hade räknat ut ..
Jag bara stirrade på honom och skakade på huvudet och sa..men snälla du  det var det mest idiotiska jag har hört ..det kommer ju ALDRIG att funka fattar du väl
page
HOST
Tydligen .. så gjorde det ..det .. för nog ser det ut att fungerar bra här ..
Så än en gång .. fick JAG bita i det sura äpplet och erkänna att han hade gjort en bra sak
Ler
Denna gång testade vi med Ister i stället för kokosfett..vi gjorde även avlånga talgbollar med Ister blandat i.. så det skall bli intressant att se vilket de gillar mest .. de med kokos fettet eller det med Ister
--
När jag satt vid fönstret idag testade jag att ta en bild lite längre bort .. jag hade tänkt att beskära det.
DSC00102
Men när jag såg bilden .. tyckte jag att det skulle vara synd  så den fick vara så som den var utan någon ändring.
Sen var det  detta med den förbaskade snön
DSC00129
Lite regn skulle kanske inte skada… men då det är minus  så kan man bara låtsas att det regnar Ler

13 kommentarer:

  1. Regngubben kommer nog , tänk så bra vi får ha torra paraplyer,inga slaskiga skor ,inga hala vägar, ljust o vackert ,solsken varje dag,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Risken med att om det börjar regna, är väl att vi i värsta fall får dras med den väderleken sen lika länge som vi nu har dragits med vintern!? 8-X Så jag tycker nog det verkar li-i-i-ite säkrare att skotta och gräva bort snön! ;-) Fast mycket jobbigare också! Tur du gick därifrån innan du fick ryggskott!! Hoppas din man inte åker på det i stället bara... :-)

    SvaraRadera
  3. se där vad bra det blev med fettet :) istret är lite lättare för det blir inte lika hårt som kokosfettet.....

    ja denna snön, lär dröja till mitten av sommaren innan den är borta känns det som, kliver man på sidan om skoterspåret så är det över knäna på en

    härliga bilder, du hade rätt om min is bild, lägger ner bilden så blir det en tax.. :-) hade jag inte sett om du inte påpekat det..

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Ja, lite regn, eller rättare sagt, mycket regn och plusgrader hade nog tagit hårt på all er snö! Det gjorde det ju här, så vi har ju snöfritt nu. Fast idag singlade det ner en och annan snöflinga igen!
    Så många inlägg du hinner med här per dag! :) En massa roliga figurer ser jag att du hittat! En fiffig mataranläggning maken kom på! *fniss*
    Tack för din kommentar om mina isiga bilder!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hehe! Regngubben var utrolig morsom..

    Jo, mitt nye systemkamera Pentax K-5 som jeg forøvrig var kjempefornøyd med, bortsett fra at det hadde "flekker" på sensor som ikke lot seg fjerne (syntes som små dråper, eller støvkorn på bildene) Viste seg å være en hel serie med kameraer som hadde denne feilen, men den er nå rettet opp, og alle som ble rammet får nytt kamera. Det kjedelige var at det tok vel lang tid. Ikke like gøy å fotografere med kompaktkamera som jeg har gjort den siste mnd.

    Veneren er en populær sjø for norske laksefiskeentusiaster..:)

    SvaraRadera
  6. hoppas det blir riktigt slaskväder när jag är bortrest så jag kommer hem till barmark:)man kan ju hoppas iallafall:)
    fina bilder men jisses va snö det är överallt,
    kram

    SvaraRadera
  7. hoppas d känns bättre i ryggen nu=)
    ha en mysig kväll

    SvaraRadera
  8. Heisann Mimmi,
    hadde det vært mulig skulle jeg sendt over både regn og plussgrader til dere, men her er det 10 minusgrader i kveld, så det er ikke all verden å sende over gitt.
    Fine bilder har du tatt igjen her:)
    Ha en fin kveld.
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  9. Ja, mer regn får vi hoppas på! Dansa en regndans kanske hjälper? Klart att det skulle funka med "gubbens" uppfinning, att du tvivlade på det...han är ju rätt klurig! :D
    Jag har inte heller varit ute idag...kanske imorgon...

    SvaraRadera
  10. Oj, vilka snöhögar !
    nog har det kommit mycket av den varan denna vinter...
    och det verkar inte vara nån ände på den..

    Så mysiga foton av de små söta fåglarna som mumsar på maten de fått ifrån så snälla människor

    och ur-kul den sista bilden med snögubben som smälter i regnet :-D
    Kram

    SvaraRadera
  11. den första bilden ser ut som ett mellanting mellan potatismos och vispgrädde. :)

    SvaraRadera
  12. Här nere behöver vi ju inget regn för all snön är borta :)
    Men lite värme hade ju inte skadat !!!

    SvaraRadera
  13. Haha, så vittig med "han" på det siste bildet, stilig!! :D Jeg sitter her og funderer på hva ister er.. men jeg har fått vite at kokosfett i for stor grad ikke er bra for fuglene.... at det kan tilstoppes i magen deres, eller hva det var..

    Eller du- kanskje var det kokos som ikke var bra.. og ikke kokosfett.. må le her nå jeg.. det går litt rundt her på svartmeis og granmeis og kokos og kokosfett.. hehe!! ^^

    Nei, nå skal denne dama ta natta! God natt og klem! :)

    SvaraRadera