tisdag 8 februari 2011

Det var soligt i alla fall

Ja dagens promenad var solig och skön  som jag skrev i det förre inlägget.

IMG_2871

så även om det hade snöat hela natten .. så gjorde det mig inte så mycket .. för det blev så himla fint ute  och det var inte kallt heller.. utan det var ett riktigt njutbart väder att gå och strosa runt i : )

IMG_2912

Efter några timmer såg det inte ut så här längre .. utan då hade nästan all snö ramlat ner från träden  och det gällde att vara försiktig när man gick under dom .. för helt plötslig kunde det komma ner stora klumpar med snö .. och det gör ont att få i huvudet … kan jag tala om : )

IMG_2935

Det var fler än jag som var ute och gå och som tyckte det såg vackert ut i skogen och på de vit klädda träden

och NEJ . det är inte maken som står där : )

IMG_3001

Ett sista desperat försök att hålla sig kvar på grenen ?

det är nog ingen fara med det .. för om ett par dager skall det visst bli runt9 minus.. så då är den kvar .. om den kan hålla sig fast ett par dager till vill säga : )

13 kommentarer:

  1. Jeg ser at snøen har kommet i store mengder igjen til dere også.

    Stilig at du tok foto av fotografen ;)

    SvaraRadera
  2. Nydelige vinterbilder Mimmi, og det første ble min favoritt:)
    Ser ut til å ha vært fint vær hos deg i dag.
    Hos meg var det blandet vær, og fotograferingen ble gjort mellom snøbygene.
    Meldes kaldere her også.
    Ha en fin kveld Mimmi:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  3. oj vilka snöbilder så fina de är, blä för att det kommer mer snö vill inte ha mer nu,men det kändes som vår i luften förut då jag va på promenad sol och dripp dropp:)

    SvaraRadera
  4. Man kan tro att vi lever i helt olika världar just nu! Såå fint du har haft det idag! Jättemysigt med all den nya rena snön! Och jag älskar de där isbilderna! :)

    Ja fy och usch vad storm kan ställa till med!
    Ha en god natt! :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Sikke megen sne i har fået - her er sneen væk, men meterologerne siger at der kommer nyt i weekenden.
    Flot billede af isdråben.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbart vacker dag det måste ha varit. Inget sådant i syne här nere. Bra grått, regn och stormiga vindar. Fy!
    Idag fotade jag droppar för första gången i vattenhon :) Det blir fler gånger ;)

    SvaraRadera
  7. Morning o tack för titten in till mig! Tror också att rovfågeln hos mig var en sparvhök....

    Tänk att man kan ha så roligt när man står vid diskhon...superläckra foton!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Ljust och fint? Hmmm.... ;) Jag har min egen åsikt om det där vita joxet, jag :D och det vet du nog vilken den är! Men bilderna är ju vackra, det är klart... :)

    SvaraRadera
  9. Vackra rogivande bilder. ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  10. Ja, det ser faktiskt ut som om vi varit ute och fotat på samma ställe. Visst är det härligt med solen på de vita grenarna. Ser så mysigt ut och det är lika bra att gilla läget för vintern är inte över än. ;)
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hver gang jeg kommer inn hit skulle jeg ønske å hatt fri på dagtid, men en skal vel være glad en har en jobb å gå til også.
    Fine builder du deler Mimmi, bilder av den vakreste vinter, jeg får nyte dine til jeg kommer meg ut på tur igjen.

    Varm klem til deg.

    SvaraRadera
  12. Så fina Bilder du tar, gillar din blogg. kommer absolut komma tbx o fortsätta läsa den :)

    SvaraRadera