måndag 21 februari 2011

Minnen .. vilka underbara minnen :)

Det är ju en himla tur att man har ett arkiv att plocka ifrån när man är så less på snö och kyla  så man inte vet vart man skäll ta vägen snart .. helst  så vill man nu gå i ide och vakna upp igen när det har blivit under noll strecket.. eller det kanske heter annat ?

DSC03167

MMM tänk när man såg detta ,, och man låg på knä och kände doften av gräs … och kände hur myror kröp upp för benen .. underbart Blinkar

DSC03817

Ända mot ända kan inget hända .. och det gjorde det inte heller Ler

---

Och .. tänk … när man kan komma till Segerstad och få se detta igen

DSC03994

Nu hoppas jag bara att min kompis här klarade  älgjakten och att han är kvar när vi kommer tillbaka till våren

DSC03997

Vi hade många fina samtal han och jag .. och jag varnade honom för älgjakten .. så jag hoppas han lyssnade på mig och gömde sig LÅNGT inne i skogen tills älgjakten var slut

Detta var lite minnen från min sommar 2010

8 kommentarer:

  1. Så herlige bilder! Kan nesten kjenne duften av vår når en ser på de to første :)

    Flotte bilder av elgen også :)

    SvaraRadera
  2. Oj...här var det ny design...mmmmm...väck med vintern på alla sätt och vis!!
    Igår var det underbart väder och nu faller det lite flingor igen här! :-(
    Nåja...en vecka kvar så är vi inne i mars!! :-)

    Ha en bra måndag!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. fin design=)härligt med lite sommarbilder!
    kram ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Hej Mimmi!
    Såååå ljust och fint att komma in i din blogg idag! :) Det tror jag nog att du förstår, eftersom jag har problem med alla svarta bakgrunder! Man blir också gladare till sinnes av ljus, även i bloggar! :)
    Superhärliga vår/sommarbilder och headern var ju jättebra!
    Ha en bra dag! Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Fnissfniss..dom där små krypen längtar man ju ihjäl sej efter..även om dom kryper på en och bits ibland..härlig header..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Ja, herreminje vad jag längtar till småkryp och gräs...men bara det blir lite temperaturer ÖVER nollstrecket så brukar flugor och sånt vakna till liv!!

    SvaraRadera
  7. Hejsan Mimmi !

    Tänkte just på, varför älgen inte har någon svans att vifta bort insekter med,kanske de tar sina långa bakben till hjälp i stället.
    Vilken härlig dag, det blev trots lätt snöfall under dagen i etapper.3.5 minus.Nu 6.5

    Kram Mi

    SvaraRadera